ביום חמישי נכנס ר'. נסער למרכז הזכויות שאנו מפעילים בחדרה לתושבי הסביבה. הוא הביא איתו מכתב של דרישת תשלום מפלאפון על הוצאות גבייה לחוב. בנוסף, הוא הביא איתו את המכתב של הוצאה לפועל שבו כתוב שהוא סיים לשלם את חובו לפלאפון בספטמבר. מנהלת מרכז הזכויות, הרב סיגל אשר התקשרה יחד איתו לחברת פלאפון בכדי לבדוק מאיפה צץ פתאום החוב?
תשובת המוקדנית הייתה: "זו טעות של המערכת". הרב אשר ביקשה מכתב שיאשר שאין חוב. "לא צריך גברת, כל השיחות מוקלטות, תתעלמו." ענתה המוקדנית של חברת פלאפון, והשיחה הסתיימה.
מערכת מתוחכמת יש להם בפלאפון, מחליטה בעצמה בלי בקרה על גביית חובות, וכשהיא טועה אין צורך לשלוח מכתב שייגן על האדם מהשלכות עתידיות של הטעות שלה (כמו פתיחת תיק הוצאה לפועל "בטעות").
למדנו שחברת פלאפון שולחת מכתבי גבייה, אבל מסרבת לשלוח מכתב שמוודא את ביטול החוב שלא היה מלכתחילה.
עדכון: לאחר שיחה עם פלאפון טענו בחברה כי מראש שלחו לאותו אדם קבלה על חוב ששולם ולא דרישה לתשלום חוב נוסף; אלא שכפי שאתם יכולים לראות בראש המסמך שנשלח מתנוססת המילה "חשבונית' שמשמעותה המקובלת היא מסמך דרישת תשלום ולא קבלת מס על תשלום שכבר בוצע. אם כן, על חברת פלאפון לבדוק האם זו טעות מקומית או שמא הקבלות היוצאות ממנה מנוסחות באופן מטעה כך שהן מובנות כדרישת תשלום
נשארנו עם השאלות:
- כמה מקרים כאלה יש שבהם חברות הסלולאר ממציאות חוב ומתעמרות באנשים החיים בעוני בתביעה לקבל את דמי החוב?
- כמה אנשים שלמו כסף שלא היו חייבים בכלל?
- ומה המדינה עושה כדי להגן על מי שחברת ענק מחליטה לגבות ממנו כספים שלא כדין?