בתמונה: טוביה טננבום. צילום מסך, מתוך חדשות ערוץ 2.
הטקסטים שמפיץ מר טננבום מתוך ספרו "תפוס ת'יהודי" מלאים במצגי שווא, אי-דיוקים, עובדות ממוצאות ואף הסתה על מנת לנגן על סטריאוטיפים מוכרים נגד ארגוני זכויות האדם, נגד פלסטינים ונגד שחורים. האי-דיוקים בקטעים הקשורים לארגון "רבנים למען זכויות האדם" מעלים ספק בנוגע לאמינות הספר כולו ובדבר היושרה הבסיסית והאג'נדה של מחברו.
מר טננבום טוען שהרב אריק אשרמן, נשיא "רבנים למען זכויות האדם" מנסה במאמץ רב להוכיח "שהיהודים הם יצורים רצחניים". להוצאת הדיבה המכוערת, המסיתה והילדותית הזו אין ולו שמץ ביסוס בעובדות, וההפך הוא הנכון. כפי שיכול להיווכח כל אדם שייעיין בכתיבה וייחשף לפעילות של הרב אשרמן, הן בעברית והן באנגלית, אמונתו הגדולה היא בדמותו המוסרית של העם שלו, העם היהודי. במלחמה האחרונה טען הרב אשרמן באתר בינלאומי של קהילת זכויות האדם כי אין זה רצונם של הישראלים להרוג אחרים.
מעבר ללשון עוקצנית ומסיתה, כל ה"חשיפה" של מר טטנבום לגבי "רבנים למען זכויות האדם" התמצתה בכך שיש ימי מסיק בגדה בהם קיצוניים מקרב המתנחלים לא תוקפים חקלאים פלסטינים. זו הייתה ההתנסות של מר טננבום בעת שהתלווה למסיק והיא מובאת כרמיזה לכך שההתנכלויות לפלסטינים הן עלילה. אכן, ברוב ימי המסיק לא מתרחשות תקיפות, ואיש לא טען אחרת, זה לא גורע מחומרת התופעה שהיא עדיין נרחבת מדיי ולא מטופלת מספיק. אפילו מר טננבום בעצמו מביא במקום אחר בספרו עדות של תושב יצהר כי שרפו כרם של פלסטינים. אך הטקסט בנוי ליצור רושם של הונאה ללא כל תימוכין.
גילוי עניינים אפלים ונסתרים או טקסט חסר כל תוקף?
כמה דוגמאות למצג שווא ואי-דיוקים נוספים, שעשויים ללמד משהו על אמינותו ורצינותו המפוקפקת של מר טטנבום וספרו:
1. ההזמנה לקחת את מר טננבום לשטח נולדה כאשר סעד על שולחן השבת של הרב אשרמן, וסיפר שהוא מציג את עצמו כעיתונאי גרמני כדי שפלסטינים יבטחו בו. בניגוד לרושם שביקש טננבום ליצור, הרב אשרמן וצוות והמתנדבים הסכימו לקחת אותו לשטח, תוך שידענו מי הוא וכפי שאנחנו מצרפים כל אדם לפעילות. אין פה שום "חשיפה" של מציאות נסתרת, כביכול.
2. בניגוד לניסיון המכוער לשים במחשבותיו של הרב אשרמן תקוות לאלימות של מתנחלים נגד פלסטינים כדי "להשמיצם", הרב אשרמן אומר לכל עיתונאי, ובוודאי שאמר למר טננבום, שיש ביניהם ניגוד אינטרסים: כי הם, העיתונאים, רוצים לראות עימותים ואלימות, ואילו המטרה שלנו במסיק היא שהכל יעבור בשקט. אנו רואים כהצלחה את העובדה שיחסית אין אלימות בעת האחרונה במסיק, ובדרך כלל היא מתרחשת במקומות שאנחנו לא נמצאים – וזאת כתוצאה של שנים של ליווי חקלאים ופסיקת בג"צ.
ובכל זאת, לאחר הרבה שנים של שקט יחסי, בשנה שעברה המתנדבים שלנו וחקלאים פלסטינים הותקפו באדמות בורין מתחת ליצהר: מתנדב בן 70 ומתנדבת בת 18, הוכו בפניהם באמצעות אלות על ידי פעילי ימין קיצוני שבאו מכיוון יצהר. באותה תקופה היו עוד שורה של תקריות אלימות. לתמונות ומידע נוסף: בפוסט על כרונולוגיית האלימות של השנה שעברה.
3. העיוותים של מר טננבום מלווים בנוהג חוזר ונשנה לשים בפי מושאי הכתיבה שלו עמדות סטריאוטיפיות שהן המצאות שלו בלבד. אנקדוטה לדוגמא: באחד הראיונות עימו טוען מר טננבום שהרב אשרמן אמר לו כי התנ"ך הוא ספר פציפיסטי. אלא שהרב אשרמן כתב עשרות פעמים משך השנים שאין דעה אחת בתנ"ך ושהיהדות אינה דת פציפיסטית. יש מקורות בתנ"ך ואצל חז"ל לכאן ולכאן. הניסיון להלביש דעה שלא נאמרה היא תמוהה ביותר וקשורה בניסיון שקרי ותמידי לנגח ולהמציא אמירות שלא היו ולא נבראו.
עוד נכתב בנושא:
תודה לכם, רבנים לזכויות אדם. אתם שומרי המוסר של היהדות. כמובן, מי שהיה כמוני בבורין, וצפה בעשרות עצי הזית השרופים, שבעליהם לא מעזים להגיע אליהם מפחד התנחלים, בכרמים שנשארו בהם מעט עצים לא שרופים, שבעחיהם כן מעזים להגיע אליהם, ומנסים להצילם, בתוך שדות קוצים וחרולים, וכן מי שראה בעיניו את המתנחלים משליכים סלעים לתוך המסיק-מתעצבן ומבין מה מטרתו של האדון טננבוים. ואתם תבורכו על מאמציכם לשמירת צלם אדם
במאמר שצירפתם, בוא אתם טוענים ש-" טען הרב אשרמן באתר בינלאומי של קהילת זכויות האדם כי אין זה רצונם של הישראלים להרוג אחרים." אתם די מסלפים את המאמר, למשל נאמר שם:
my country’s attitude towards the killing of Palestinian civilians is deeply troubling.
ואז יש רצף של דוגמאות של רבנים שתומכים בהרג ערבים או משפטים ללא ביסוס כמו:
many Israelis have begun to argue that the Palestinian civilians who voted for Hamas are legitimate targets
רבנים יקרים
ערוותכם נחשפה
אתם מסיתים באיצטלה של אנשי מוסר
שימו לב לכותרות
"טוביה השוחט" "טוביה המסית"
כנראה שעל ראש הגנב בוער הכובע
בושה וחרפה שיש לנו כאילו רבנים יהודונים עלובים
אני מוצא את זה מעניין שמתוך ארבע תגובות שיש פה (לא כולל תגובה זו) שלוש היא נגדכם מה שמעלה אצלי את המחשבות כי: א. אף אחד לא מתעניין במה שיש לכם להציע. ב. כולם מסכימים עם טוביה.
אם אופציה א' היא הנכונה כי אז הגיע הזמן להפסיק את פעילותכם.
אם ב' היא האופציה הנכונה כי אז שוב פעם כנראה שהגיע הזמן להפסיק את פעילותכם.
ואם שני האפשרויות נכונות אז הרי שחזרנו לנקודת המוצא- עליכם להפסיק את פעילותכם.
נקודה נוספת- שליש מהתקציב שלכם הולך למשכורות (לפי ויקיפדיה). יכול להיות שזכויות רבנים לזכויות אדם זה מה שמעניין אתכם?
ואם בעניין זכויות אדם עסקינן- יהודים אינם בני אדם? מה עם זכויות היהודים שנוסעים בכביש 60? אבל כנראה אתם עסוקים מידי בזכויות הערבים המסכנים שכל כך מסכנים שהם חייבים לזרוק סלעים על יהודים.