כיור קטן מספר סיפור גדול: דיווח מפעילות דיור ציבורי מבית שאן ›

הכיור אחרי התיקון
הכיור האורגינל. ראו שהאריחים מיושרים כמו שצריך.

הרב קובי וויס מביא לנו את הדרך בה החברה הַמְּשַׁכֶּנֶת מתייחסת לתיקון כיור באחד מדירות הדיור הציבורי בבית שאן. אסור לסבול את הזלזול של החברות המשכנות בדיירי הדיור הציבורי.

השבוע התבטא שר השיכון מר אריאל אטיאס בנוגע למצבם הירוד והמסוכן של דירות הדיור הציבורי. ואנו אומרים: "בוקר טוב". ושואלים, האם כל הבעיות הם בגלל משרד האוצר המייבש את הדיור הציבורי ולא מעביר כספים? אין ספק שזה חלק חשוב, אולם גם הזלזול של החברות המשכנות בכספים שאכן מועברים לרשותם הינו חלק מהסיפור.

כפי שאמרו חכמים "טוב מראה עיניים" ואני רוצה להציג בפניכם שיפוץ קל שנעשה בדירה בבית שאן. בעקבות נזילה של מים לחדר המדרגות בבלוק הגיעו לאחר כמה ימים מעמידר לטפל בתקלה. כחלק מנסיונות איתור הנזילה פתח העובד המבצע את החרסינות שמעל לכיור. לאחר שלא התגלה שם נזילה סגר זאת העובד.

הכיור אחרי התיקון של עמידר

הכיור אחרי התיקון של עמידר

אני מציע להתבונן בתיקון שנעשה בתמונות של "לפני" ו"אחרי". ואנו שואלים מי מתושבי ישראל היה מסכים לסטנדרט עבודה שכזה? אין צורך להוסיף כי לאחר התערבותינו תוקן הכיור מחדש לשביעות רצון הדיירים. מה היה קורה לולא התערב הארגון? נכון שמדובר בתיקון פעוט – אין פה סכנת חיים אבל הזלזול במצב הדירות ובדיירים זועק לשמיים.

קחו את התיקון הזה והכפילו אותו בכל התיקונים שנעשים בדירות עמידר ותבינו מדוע כל דירת עמידר בעיר שנמסרת לדייר חדש זקוקה לשיפוצים מקדימים של עשרות אלפי שקלים. יש כאן שילוב של מצוקה כספית של החברה הַמְּשַׁכֶּנֶת שמן הסתם מעדיפה יותר קשרים עם קבלנים על פני המחיר והאיכות. ההתייחסות של החברות המשכנות לא דומה לדרך ההוגנת והצודקת שבה הן אמורות לפעול כלפי הדייר והדירה. ונשאל לסיום, האם החברות המשכנות מתייחסות לכיור הקטן באותה הדרך?!