בבית שאן בעקבות הצלחת העצרת ותחזוק המאהל המקומי, התקבלה החלטה לקיים כל יום שלישי בערב פגישה של כל התומכים והפעילים של המאהל. הקבוצה הלכה וגדלה וישנם כיום מעל עשרים משתתפים. הרעיון ליצור קבוצת מנהיגות מקומית שגם בשוך מחאת האוהלים תתקים ותקדם מטרות חברתיות ומאבקים מקומיים בעיר.
בסוף השבוע האחרון הייתה יוזמה של 1000 מעגלים תחת הכותרת מ"מאהל למעגל" ומטרתה הייתה לקיים שיח אינטראקטיבי בין 1000 שולחנות בהם יעלו הצעות ויוזמות חברתיות. כל הסיכומים עברו אונליין בין כל השולחנות והתגבשו למסמך עקרונות משותף. המטרה: ליצור אלטרנטיבה לאוהלים ולעבור ליישום של קבוצות דיון וכן להראות שהעם יכול לומר את דברו בכל זמן ומועד.
כמובן שהיוזמה התאימה מאוד למה שקורה בבית שאן (שלמעשה הקדימה את זמנה בשבועיים לפחות). רותי בירץ, מהפעילות המרכזיות במאהל, לקחה על עצמה לפתוח נקודת דיון גם בבית שאן. במוצאי שבת (י"א באלול) התקיימו 1000 השולחנות, 600 ברחבת מוזיאון תל אביב והיתר ברחבי הארץ. ובבית שאן נפתחו שולחנות בהנחיית רותי בירץ , שוש אילת, איתי יבין, אופיר פנחס יהודה.
המסמך הינו סיכום שערך איתי יבין מתוך הנקודות העיקריות שעלו במעגלי ההנחייה:
תעסוקה
א. מקורות תעסוקה זמינים
ב. תכנון הגדלת מקומות עבודה בטווח המידי הבינוני והארוך
ג. פתיחת מגוון קורסי תעסוקה במקצועות בהם יש דרישה : מחשבים, טכנאי קירור, מכונאות, נגרות, רתכות, חשמלאות וכו'
ד. עריכת הפגנה עניינית כנגד מקרי טיפול לא עניינים ועל רקע אישי של לשכת התעסוקה באנשים המגיעים לקבל שרות
דיור
א. בניית דיור בר השגה לצעירים, משפחות צעירות
ב. מכירת דירות עמידר במחיר מוזל
ג. טיפול ותחוקה ראויים לדירות הקיימות
יצירת חברה אזרחית פעילה ומעורבת, אקטיבית.
א. שמירה על פגישות קבועות של הקבוצה כפי שנעשה בחודש האחרון, בימי ג' בערב, תוך ניסיון מתמיד להרחבת מעגל המשתתפים.
ב. לקיחת אחריות אישית על הגעה והשתתפות במפגשים
ג. הגעה מאורגנת, כקבוצה מגובשת לישיבות המליאה העירונית.
ד. הגעה מאורגנת של חברי הקבוצה למשרדי עמידר לתמיכה הדדית בתושבי העיר המקבלים יחס לא הוגן.
ה. "שולחן דיונים נודד" – מקום מפגש הקבוצה יעבור מעת לעת בין שכונות העיר השונות, זאת תוך יידוע תושבי השכונה. לייצור מעין חוגי בית בשכונות השונות.
ו. הפגנות במשרדי הנהלת עמידר זו המקומית ובעיקר באתר הניהול האזורי של עמידר בנצרת.
ז. הפגנות האנשים השקופים: הפגנות עם מסכות ושלטים גדולים עליהם לא כתוב כלום. על שלט אחד תכתב מהות ההפגנה ומטרותיה
ח. דואר: שליחה עקבית של מכתבים המתארים את המצב לחברי כנסת, שרים, וגופים ציבוריים שונים כמו התנועה לאיכות השלטון וכו'
חברה אזרחית – לחבר את המחאה בבית שאן למחאה הכללית בפריפריה – בית שאן כמקרה מבחן לשלטון הארצי וגופי הביקורת.
א. ניסיון להגיע לכתבות תחקיר מעמיקות על המצב בבית שאן (כדוגמת הכתבה הזאת וזאת), תפקוד השלטון – המקומי
והארצי בכל הנוגע לשש הנושאים הנ"ל
ב. לגרום לשלטון המרכזי – 'לראות' את בית שאן, ללמוד על מצב התושבים בה, ולגרום לו
לפעול למענם
ג. יש המבקשים ועדה ממנוה בלתי תלויה לניהול של העיר
פרסום ויידוע הפעילות וההתקדמות של קבוצת המחאה המקומית
א. ייכתב סיכום קצר על הנושאים הנדונים בפגישות, הצעות הפעולה להמשך, חוות דעת אישיות ועוד. סיכום זה יחולק לתושבים, בשאיפה, ביום שישי אחת לשבועיים.
ב. ניסיון להגיע לעיתונות האזורית – העמק והגליל , וזו הארצית.
הדור הצעיר – דור העתיד של העיר
נכון להיום רבים מבני העיר בוגרי הצבא עוזבים את העיר בעקבות מקומות תעסוקה, חינוך, תרבות וכו'. מתפתחת בעיה של התנהגויות קצה – שתיית אלכוהול, אלימות ודברים חמורים נוספים, זאת עקב חוסר תמונת עתיד ותיסכול מתמשך, כבר שני דורות ויותר ממציאות החיים בעיר. נדרש חיזוק והעצמת הדור הצעיר תיכוניסטים ועד בוגרי צבא גילאים 16-24] במגוון דרכים: א. חיזוק תנועות נוער בעיר וגופים דוגמת 'אחרי'; ב. מציאה וייצור מגוון מקומות עבודה מתאימים לבני נוער הנדרשים לסייע בפרנסת הבית; ג. הכשרת הדור הצעיר להנהגה עתידית באמצעות חשיפתם להשכלה גבוהה, העצמה וקורסי מנהיגות.
הדיור והתעסוקה ופיתוח של חברה אזרחית מעורבת ובעלת תחושה ממשית של יכולת השפעה על מהלך חייה מהותי ביותר להישארות הכוחות החזקים בבית שאן.
ערבי גיבוש לקבוצה הפעילה :
א. יצירה – שירה, שיחה חופשית , קומזיץ וכו' לחיזוק הקשר ועידוד מצב הרוח.
ב. יוצרים – כותבים מקומיים וזמרים מקומיים יוכלו להקריא משיריהם ו/או לשיר אותם.
לקיחת אחריות אישית פעילה של כל המעורבים להגיע למפגשים ולפעילויות השונות לייזום ולברר על מועדי הפגישות ו/או הפעילויות השונות ולדאוג ליידע את שאר החברים. בהמשך יצירת קבוצות אחריות על הנושאים השונים : מועדי ישיבת המליאה, מועדי ההגעה המשותפת לעמידר, מועדי הפגישות , כתיבת החומרים לפרסום, וכו'. ביום שלישי האחרון ה-13 לחודש, נערך המפגש הקבוע של הפעילים בו הושם הדגש על שלבי יישום המסמך. הוחלט כי בשלב הראשון הנושא הראשון שיטופל יהיה "הדיור הציבורי".
אני לא מבין על איזה זכויות אתם נילחמים בדיוק ….
האם אתם נילחמים על זכויותיו של גלעד שליט בשטחים?האם אתם מגינים על זכויות היהודים ביהודה ושומרון ?
האם אתם הגנתם על זכויות של מיתישבים שפינו אותם מבתהם?
כל מה שאני רואה לנגד ענכם זה נגד הכיבוש ,נגד המדינה אז איזה מין דתיים אתם או שמה מתחזים ולוקחים לוגו של דת ופסוקים ?
העם היהודי לעם היהודי ומי שנתן אותה לנו הוא הקדוש ברוך הוא
ועוד דבר על איזה כיבוש אתם מדברים ממי כבשנו שטחים הרי לא הייתה מדינה לפני זה כאן אז על מה הבילבול מח ?